dinsdag 3 november 2009

Een eigenwijs meisje

Op de plek waar ik nu stage loop is een meisje die constant alles doet wat niet mag, en ze trekt de andere kinderen daarin mee.
Een voorbeeld: we zitten in de kring en dan blijven we allemaal netjes zitten om even te zingen, maar zij laat zich dan voorover vallen en binnen een paar seconden zijn er nog 5 kinderen op de grond. Of ze trekt telkens de schoenen uit in de kring. Ik weet dat het moeilijk is om ze zelf aan te krijgen (het zijn van die laarzen met een rits en veters er bovenop die ze dan steeds lostrekt) maar ik had de schoenen al ongeveer 3x aangetrokken en bij de 3e x had ik al gezegd: als je de schoenen nog 1x uit trekt ga je niet mee naar buiten tot je ze zelf hebt aangetrokken. (Ik wist wel dat dit niet haalbaar is voor haar maar ik wou in ieder geval wel zien dat ze er moeite voor deed. Het deed haar niks en ze heeft geen moeite gedaan om de schoenen uiteindelijk aan te trekken.
De laatste 10 minuutjes heb ik haar dan toch de schoenen aan gedaan en haar nog eens even goed aangesproken en haar toen mee naar buiten genomen.
Ik weet dat dit niet de allerbeste oplossing was, want zo heeft ze er natuurlijk nog niet echt wat van geleerd, maar ik vind ook dat ik haar moeilijk de hele dag binnen kan laten zitten.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Geen opmerkingen: