maandag 30 november 2009

Smulboot

Omdat sinterklaas is het land is en hij bijna jarig is, ga ik woensdag met de kinderen smiddags een smulboot maken!
Het is mijn laatste activiteit dus ik wou er ook iets extra leuks van maken! Ik ging zoeken op internet naar een activiteit voor peuters die ze zelf konden opeten en ook nog eens met sinterklaas te maken had. Ik kwam toen uit op deze site:
http://members.chello.nl/mg.fetter/smulboot.htm

Hoe maak je de smulboot?
Van een plakje cake of ontbijtkoek, boter en hagelslag maak je een lekkere smulboot. Snij een plakje cake en snij er twee hoekjes af zodat je een boot krijgt. Bewaar de hoekjes wel, want die heb je straks weer nodig. Smeer de zijkanten in met boter. Doe op een bordje hagelslag en rol de boterkant van de boot door de hagelslag. Maak nu van de twee hoekjes, die je op elkar plakt door er wat boter tussen te smeren, het dek van de boot. Prik daar het vlaggetje doorheen en zet er passagiers op van schuimpjes. En smullen maar!

Geen opmerkingen: